Apple gebruikt mooiste foto's gemaakt met een iPhone 6S als advertenties - Vance

Nu aan het lezen

Apple gebruikt mooiste foto’s gemaakt met een iPhone 6S als advertenties

Apple gebruikt mooiste foto’s gemaakt met een iPhone 6S als advertenties

Voor een nieuwe advertentiecampagne van de iPhone 6s ging Apple onlangs opnieuw op zoek naar de allermooiste foto’s gemaakt met datzelfde toestel. Fotografen over de hele wereld konden hun foto’s insturen voor de actie, die vorige jaar ook al gehouden werd, toen met de iPhone 6.

Uit de vele duizenden inzendingen werden 53 foto’s geselecteerd van 41 fotografen. Het merendeel van de foto’s zijn portretten, in tegenstelling tot vorig jaar toen er juist heel veel landschapsfotografie doorbrak tot de finale.

De foto’s worden onder meer gebruikt op een speciale campagnesite van Apple, waar bezoekers de complete galerij kunnen bekijken. De campagnesite van de iPhone 6s is nog niet live, maar je kunt wel nog die van vorig jaar bekijken. Deelnemers aan de actie van vorig jaar ontvingen ook een boek van de mooiste iPhone 6 foto’s waarin hun meesterwerken werden afgedrukt.

Daarnaast worden de foto’s gebruikt voor diverse outdoor- en printcampagnes die over heel de wereld worden opgehangen als een soort ‘mondiale fototentoonstelling’. De campagne, bedacht in samenwerking met TBWA/Media Arts Lab, won afgelopen voorjaar een Cyber Lion in Cannes.

shot-on-iphone6-3

2_billboard_closeup-1024x768

apple_-_world_gallery_-_3_of_5_201517994_-_world_gallery-_cole_r_-_tbwa_media_arts_lab_-_los_angeles_aotw

San-Francisco-Apple-iPhone2-6

shot_on_iphone_6_hattan_ahmed_billboard

 

 

Marjolijn Kamphuis is Creative Director bij OK GO en hoofdredacteur van Vance.nl. Ze schrijft onder meer over technologie, media innovatie, inspiratie en creativiteit.

Meld je aan voor de nieuwsbrief.