The Impossible Travel Agency is een VR ervaring met je favoriete muziek

Nu aan het lezen

The Impossible Travel Agency combineert virtual reality en je favoriete muziek voor een grandioos fantasieverhaal

The Impossible Travel Agency combineert virtual reality en je favoriete muziek voor een grandioos fantasieverhaal

“Reis af naar een nieuwe wereld. Terwijl de zon ondergaat en de maan opdoemt, schitteren bloemen en tekenen prachtige, glanzende vogels mystieke  patronen in de lucht. En dan, na een paar minuten, realiseer je je dat zich iets surreëel moois ontvouwt voor je ogen.”

Hoewel dit het intro zou kunnen zijn van een stevig meditatief boek, is dit de toelichting bij de virtual-reality-game / app The Impossible Travel Agency. Het intro bouwt zich net als het spel op en komt tot een fantastische en mysterieuze climax. Het spel is een VR-ervaring voor iedereen die houdt van muziek, schoonheid en dromen.

Impossible-Travel-Agency-930x572

Schoonheid

De game, die eigenlijk meer een verhalende en emotionele ervaring is dankzij de lage mate van interactiviteit, duurt zo’n 6 minuten. Als je deelneemt aan de reis naar deze nieuwe wereld, kan je het naar gelang aanpassen door eigen muziek toe te voegen en de duur van het ‘spel’ overeen te laten komen met je favoriete album of playlist.

Het meest bijzondere aan The Impossible Travel Agency is dat het inderdaad het onmogelijke, mogelijk maakt. De omgeving van het spel reageert op jouw muziek en het verhaal past zich aan aan zijn nieuwe tijdsduur. Je kan zitten, staan, rondlopen of gewoon op de vloer liggen en naar de sterren kijken.

Unieke VR-ervaring

Volgens de Britse The Virtual Reality Shop, is het spel niet wat je denkt dat het is. Het klinkt namelijk alsof een bedrijf iets heeft gemaakt dat hun marketingbudget rechtvaardigt. Integendeel: dit is een unieke virtual reality ervaring die je meeneemt naar een prettige omgeving waarin niets hoeft, behalve relaxen.

Het fantasievolle reisagentschap doet zijn naam én introductie dus eer aan, met neon bloemen die continu van kleur veranderen en een setting die niet onderdoet voor een nieuwe Avatar film. En hoewel het met muziek komt, is het ook nog eens aan te passen aan jou smaak.

Muziek

De reiservaring is het eerste project van de Holospark VR studio. CEO Russell beschrijft Venture Beat als een poging om de vraag te beantwoorden: wat is écht interessant aan VR? Voor de makers van The Impossible Travel Agency zijn dat in ieder geval alle muzikale mogelijkheden die het spel bieden – een soort geheugen voor je favoriete muziek.

Het spel is te koop via Steam en Oculus.

Freelance journalist Nina (23) schrijft over generatieperikelen, balans en ondernemingsdrift in de hoop herkenning te bieden (en er zelf iets van op te steken).

Meld je aan voor de nieuwsbrief.