Lush opent eerste verpakkingsvrije winkel in Milaan

Nu aan het lezen

Lush opent eerste verpakkingsvrije winkel in Milaan

Fotocredit: Sorbis / Shutterstock.com

Lush opent eerste verpakkingsvrije winkel in Milaan

Heb je er wel eens bij stilgestaan dat alles wat je koopt vaak ook nog in een plastic (wegwerp)verpakking zit? Soms is het echt ongelooflijk hoe bepaalde producten zijn verpakt. En waar is dat eigenlijk goed voor? Negen van de tien keer zit dat plastic er niet omheen voor de houdbaarheid. Daar bedacht cosmeticamerk Lush een handige oplossing voor: een winkel zonder verpakkingen.

Naked shop

Begin juni opende Lush de eerste ‘naked’ shop in Milaan. Het hoort bij een experiment van het merkt en je kunt hier alleen maar verpakkingsvrije producten kopen. Het merk gaat zelfs nog een stapje verder en wil met haar klanten in gesprek gaan over hoe we samen een plasticvrije toekomst kunnen creëren.

Sinds gisteren (maandag 18 juni) is er een wereldwijde campagne gestart in alle Lush vestigingen. Het cruelty-free merk laat weten altijd bezig te zijn met het vinden van creatieve oplossingen die een positieve impact hebben op het milieu.

Shampoo bar

Zo kwam het merk een paar jaar geleden al met de shampoo-bar: een stuk zeep, zonder verpakking, dat dient als shampoo. Hiermee worden jaarlijks al bijna 6 miljoen plastic shampooflessen bespaard. Sinds kort biedt Lush ook een verpakkingsvrije douchegel aan.

Op dit moment is bijna 40 procent van de vaste producten ‘naakt’, laat het merk weten.

Zeeschildpad

Voor de nieuwste campagne van het merk, is er een nieuwe Jelly Bomb ontworpen, in de vorm van een zeeschildpad. Zodra deze bath bomb het water raakt, komt er een soort agar agar jelly tevoorschijn op de buik van de schildpad. Dat glibberige goedje staat symbool voor de dreiging waar zeeschildpadden dagelijks mee te maken hebben door het afval in de oceaan.

Avalon (26) schrijft over ontwikkelingen - die van zichzelf en van de wereld. Deelt haar (persoonlijke) avonturen maar al te graag.

Meest gedeeld

Meld je aan voor de nieuwsbrief.