Deze minimalistische reclames van McDonalds spreken boekdelen - Vance

Nu aan het lezen

Deze minimalistische reclames van McDonalds spreken boekdelen

Deze minimalistische reclames van McDonalds spreken boekdelen

Vind jij de reclames van fastfood ketens ook vaak zo onrealistisch? Menig burgertent toont zijn nieuwste producten met de mooiste broodjes, verse groente en het meest sappige vlees. Maar wie zei dat je je product moet laten zien om het te verkopen? McDonalds doet namelijk precies het tegenovergestelde.

Kruimels

TBWA/Paris, het Franse reclame bureau achter het promo-materiaal van McDonalds, laat al jaren zien dat je niet veel poespas nodig hebt om de immer bekende producten van de keten te verkopen. Dit hebben ze nu wel erg letterlijk genomen. In de nieuwste reclames van McDonalds zie je namelijk niet meer dan een verpakking en een paar kruimels. Hiermee spreken ze stiekem ieder van ons aan. Eens in de zoveel tijd kan je niet anders dan toegeven aan de guilty pleasure en, inderdaad, een burger verorberen tot de laatste kruimel.

Het idee achter de reclame is dat je het merk van McDonalds bijna niet hoeft te laten zien, omdat het menu al zo herkenbaar is. In de nieuwste advertenties zie je drie van de meest bekende gerechten: de Big Mac, frietjes en de kip nuggets. Elke reclame staat als een huis, met slechts een lege verpakking op de voorgrond, wat kruimels en een opvallend gekleurde achtergrond.

In de woorden van TBWA: “Het is zo goed dat op het eind, er slechts één kruimel over is.”

Content producer voor Vance, Dutchcowgirls en Numrush. Ze schrijft met een kritische blik over technologie en kunst en hoopt zo haar steentje bij te dragen aan de maatschappij.

Meld je aan voor de nieuwsbrief.