Deze gloednieuwe afleveringen van The Power Puff Girls maken ons nostalgisch blij

Nu aan het lezen

Deze gloednieuwe afleveringen van The Power Puff Girls maken ons nostalgisch blij

Deze gloednieuwe afleveringen van The Power Puff Girls maken ons nostalgisch blij

Wat is het toch met deze hele retrovibe waardoor ongeveer élke serie en film een remake krijgt? Gloednieuwe afleveringen van ‘The Powerpuff Girls’ zijn misschien wel het laatste wat je verwachtte, maar juist daarom ook zo ontzettend fijn.

Ik bedoel maar: de zusjes Blossom, Buttercup en Bubbles, waren mega stoere chicks, droegen hilarische namen en drie outfits waarvan elke meisje (of jongen) zich wel in één herkende.

#Powfactor

Vanaf vandaag zijn nieuwe avonturen van de drie superheldinnen te bekijken op Cartoon Network, ook al zo’n nostalgisch wonder. De tv-zender heeft echter wel wat aanpassingen gedaan voor de serie om bestaansrecht te hebben in 2017.

Tegelijk met de release van de nieuwe afleveringen, komt de zender met de campagne #Powfactor: een manier om opgroeiende jongens en meiden meer zelfvertrouwen te geven. Net als de Powerpuffs, heeft ieder kind zijn eigen speciale kracht, aldus de zender.

Meer zelfvertrouwen

Op PowerpuffYourself.com bundelen de ‘Puffs’, Cartoon Network én vlogger/game-expert Vincent Dik (24) hun krachten om kinderen lekkerder in hun vel te laten voelen. Vincent en zijn vriendin Eva helpen de twee jongeren die kampen met onzekerheid, best een groot probleem.

Uit een onderzoek onder 1020 kinderen blijkt dat slechts 15 procent van de kinderen ‘altijd’ veel zelfvertrouwen heeft. Veel kinderen gebruiken daarbij social media, zo’n 24 procent van de ondervraagden wordt daar onzeker van.

Kleine dingen

Onzekerheid kan ‘m in kleine dingen zitten, aldus Dik. “Het kan tijdens het maken van je huiswerk opkomen of het spelen van een spelletje. Het kan heel vervelend zijn. Het is tof om te zien dat Cartoon Network is begonnen met deze campagne.”

 

Freelance journalist Nina (23) schrijft over generatieperikelen, balans en ondernemingsdrift in de hoop herkenning te bieden (en er zelf iets van op te steken).

Meld je aan voor de nieuwsbrief.