Disney app steekt klassieke content in nieuw jasje voor kinderen

Nu aan het lezen

Disney app steekt klassieke content in nieuw jasje voor kinderen

Disney app steekt klassieke content in nieuw jasje voor kinderen

Als ik als kind social media tot mijn beschikking had gehad, was ik ongetwijfeld verslaafd geraakt aan gifjes en SnapChat filters. Niet heel goed voor bepaalde facetten van je leven, zoals je concentratievermogen of als je last hebt van een teer zieltje als alles wat er misgaat in de wereld internet teistert.

Gevaar

Omdat social media zoals SnapChat en Vine al op jonge leeftijd toegankelijk zijn met alle gevolgen van dien, is er binnenkort een Disney app te downloaden. Het moet ervoor zorgen dat kinderen dit op een veilige manier gebruiken. In feite is Disney LOL een aangepaste versie van Instagram of Pinterest, met uploadopties, comments en ‘likes’ in de vorm van hartjes.

De app en gerelateerde website zijn gevuld met micro-content waarmee Disney kinderen voorziet van originele content gestoken in een modern jasje, zoals korte videoclips, gifjes en spelletjes. Het lijkt daarmee het ultieme familievriendelijke platform voor kinderen om hun schermtijd mee door te brengen, schrijft Popsugar.

De content is afkomstig uit de Walt Disney Studios, Pixar, Lucasfilm, Marvel, Disney Channel en Disney XD. Volgens Variety is het naast alle veiligheidsvoordelen voor kinderen met name een manier om alle vormen van concurrentie en media aan te kant te schuiven (op de adverterende partijen na).

Klassiek

Disney heeft het zelf met name over de content waar het imperium over beschikt en dat op passende manier aan het moderne publiek moet worden gepresenteerd.

“Ons publiek is gek op klassieke Disneyverhalen mits we deze op nieuwe manieren vertellen, met deelbare content en vormen die gepast zijn voor alle leeftijden”, aldus Michael Hundgen, directeur content strategie van Disney. “Met Disney LOL maken we het mogelijk voor fans om op veilige wijze Disneycontent te consumeren.”

In aanvulling op Disney LOL, lanceerde het bedrijf deze week de Mickey Video app, die korte Disney videos voor kinderen en families laat zen. Denk aan het derde seizoen van ‘Mickey Shorts’ , klassieke tekenfilms en karakterpagina’s voor onder meer Mickey, Minnie, Donald en Pluto. De app is beschikbaar op de iPhone, iPad en op Apple TV.

Disney LOL is voorlopig alleen nog in de Verenigde Staten en Canada te downloaden voor iOS en Android.

Freelance journalist Nina (23) schrijft over generatieperikelen, balans en ondernemingsdrift in de hoop herkenning te bieden (en er zelf iets van op te steken).

Meld je aan voor de nieuwsbrief.