Starbucks komt met Halloweenspecial: de Zombie Frappuccino - Vance

Nu aan het lezen

Starbucks komt met Halloweenspecial: de Zombie Frappuccino

Starbucks komt met Halloweenspecial: de Zombie Frappuccino

Een groen drankje, appel en caramelsmaak en een rode mokka topping met roze slagroom die een stel hersens moet voorstellen. We presenteren je de nieuwste aanwinst in de Starbucks-familie ter ere van Halloween: de Zombie Frappuccinno.

“Toen we brainstormden over een nieuwe frappuccino-smaak voor deze Halloween, dachten we aan een Halloweenfeestje”, zegt Jennica Robinson die deel uitmaakt van het Starbucks dranken-ontwikkelingsteam. “We hebben al eerder Frankenstein en vampieren uitgenodigd op dit feestje, dus moesten we denken aan een ander monster dat voor vertier zou zorgen.”

Jaar van de zombie

Zo gezegd zo gedaan. Na de Franken Cappuccino uit 2014 en een Frappula Frappuccino in 2015 en 2016 is 2017 het jaar van de zombie.

De inspiratie voor de appel-karamelsmaak komt van karamelappels, een traditionele traktatie in de VS tijdens de herfst en Halloween. Het is een extravagante smaakcombinatie als we reacties op social media mogen geloven.

Maar niet zo hysterisch als de unicorn frappuccino die de barista’s vermeend de neus uit kwam of de jaarlijks terugkerende Pumpkin Spice Latte waarvoor medewerkers online hulp zochten bij elkaar.

Social media

De reacties op social media zijn gemengd. De meeste mensen vinden het wel lachen, een griezelig drankje. Maar of het ook lekker is?

Griezelige snacks

Starbucks verkoopt naast de Zombie Frappuccino ook griezelige snacks als een Mummy Cake Pop, met dunne stroken wit glazuur die lijken op verband en een Dag van de Doden koekje; koek geglazuurd als een skelet.

Voordat je naar de dichtstbijzijndste Starbucks holt: het helderroze drankje is alleen verkrijgbaar tot Halloween in de V.S. en in Canada. Dat houdt ons natuurlijk niet tegen dit goedje zelf in elkaar te flansen: een idee voor tijdens je Halloweenfilmmarathon?

Freelance journalist Nina (23) schrijft over generatieperikelen, balans en ondernemingsdrift in de hoop herkenning te bieden (en er zelf iets van op te steken).

Meld je aan voor de nieuwsbrief.