Target lanceert badmode-campagne zonder gebruik van photoshop

Nu aan het lezen

Target lanceert badmode-campagne zonder gebruik van photoshop

Target lanceert badmode-campagne zonder gebruik van photoshop

De lente is aangebroken en dat betekent dat de eerste kriebels naar de zomer beginnen op te komen. Voor de vrouwen is dat vooral een excuus om de stad in te gaan en zomerkleding te mogen kopen. Want “het is nu echt al te warm voor die trui hoor en ik heb echt niks anders in mijn kast hangen”. Sounds familiar?

En bij die zomerkleding inkoop, hoort ook badmode. Maar niet voor iedereen is het even makkelijk om de juiste bikini te scoren, wanneer de badmode van tegenwoordig gemaakt is voor gephotoshopte modellen.

Het warenhuis Target bedacht daar iets op en lanceerde een campagne en een zwemkledinglijn voor de niet-geretoucheerde vrouw. De foto’s van de campagne prijzen de verschillende soorten etniciteiten en lichaamstypes van vrouwen aan. Het statement wat Target vooral probeert te maken is dat Photoshop niet nodig is voor mooie campagnefoto’s.

Volslank

Het is natuurlijk niet de eerste keer dat een modemerk of warenhuis opkomt voor de volslanke vrouwen (en mannen). Grote modemerken als H&M hebben al langere tijd een aparte afdeling met plus-size-kleding, dus geheel nieuw is het niet.

Bovendien liet het lingeriemerk Aerie zien dat wanneer je stopt met photoshop te gebruiken in campagnes de verkoop met 20 procent omhoog gaat.

Carmen is 20 jaar, vierdejaars studente Journalistiek en woont in Amsterdam. Ze leest en schrijft graag over inspirerende mensen, emigreert het liefst naar een warm land en drinkt de hele dag thee.

Meld je aan voor de nieuwsbrief.