Trailer van de nieuwe Star Wars film is een beetje vreemd

Nu aan het lezen

Trailer van de nieuwe Star Wars film is een beetje vreemd

Trailer van de nieuwe Star Wars film is een beetje vreemd

Als groot Star Wars fan begint mijn hart automatisch sneller te kloppen als ik ongeveer een uur geleden de woorden ‘New Star wars Trailer’ voorbij zie komen op social media. Het filmpje, ter promotie van de nieuwe film Rogue One, gaat op dit moment binnen no-time viral: In amper een uur tijd is het filmpje al bijna een half miljoen keer bekeken.

Maar Rogue One is – in tegenstelling tot wat misschien veel mensen zullen denken – niet het lang verwachte vervolg op The Force Awakens, de eerste in een serie van 3 nieuwe Star Wars films die de komende jaren zullen uitkomen. In plaats daarvan worden de fans dus al dit najaar verrast met een nieuwe film ‘uit de wereld van Star Wars’: A Star Wars Story.

12ad61b66f7696778ea6e140dd07618a-1459514937

Rogue One speelt zich namelijk af jaren voor de allereerste Star Wars legende, A New Hope. In de film zien we een groep rebellen die plannen maakt om de plannen voor de Death Star te stelen. Wie goed heeft opgelet weet dat dit de plannen zijn die R2D2 en C3PO in de allereerste Star Wars film met zich mee smokkelen naar Tatooine.

Voor de film werd een compleet nieuwe cast aangetrokken bestaande uit onder meer Felicity Jones, Diego Luna, Mads Mikkelsen en Forest Whitaker. Geen bekende gezichten uit de eerdere Star Wars films dus, op wat droids, stromtroopers en AT-AT walkers na dan. De verhaalopbouw is ook tamelijk anders, verwacht wordt dat Rogue One veel meer een actiefilm zal zijn dan alle eerdere Star Wars films.

De meningen over de nieuwe Star Wars film zijn daardoor nog een beetje verdeeld: Sommige vinden het leuk dat er een ‘extra’ film komt in de stijl van Star Wars die zijdeling gerelateerd is aan de complete saga, maar los staat van de 3 trilogieën. Anderen vinden de trailer maar vreemd, omdat het er uit ziet als Star Wars, maar totaal anders voelt.

Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit wat ik er van vind, maar kijk en oordeel vooral zelf:

Marjolijn Kamphuis is Creative Director bij OK GO en hoofdredacteur van Vance.nl. Ze schrijft onder meer over technologie, media innovatie, inspiratie en creativiteit.

Meld je aan voor de nieuwsbrief.