#2017bestnine: Dit is hoe je een Instagram jaaroverzicht maakt - Vance

Nu aan het lezen

#2017bestnine: Dit is hoe je een Instagram jaaroverzicht maakt

Je hebt er misschien al een paar langs zien komen op je tijdlijn: een Instagram jaaroverzicht. Natuurlijk mocht ons favoriete foto-medium niet ontbreken in de stroom aan jaaroverzichten die momenteel je sociale media passeren. Instagram zet je negen beste foto’s van dit jaar bij elkaar in een mooie collage. Maar hoe maak je dit zelf?

#2017bestnine

Met #2017bestnine maak je een overzicht van de negen Instagram-berichten die het dit jaar het beste deden. Dit betekent dat de foto’s met de meeste likes bij elkaar worden gezet.

Via de website 2017bestnine.com kun je het overzichtje maken. Je hoeft alleen maar je gebruikersnaam in te vullen en de rest gebeurt vanzelf. Nadat het systeem al je gekke selfies en prachtige landschap foto’s heeft doorgenomen, worden de negen beste foto’s in een mooi vierkant plaatje omgezet. Maar dit is niet alles. Je krijgt ook meteen te zien hoeveel likes jij in totaal kreeg op al je foto’s en video’s dit jaar.

Sharing is caring

Je hebt nu je jaaroverzicht gemaakt, maar hoe deel je dit met je vrienden? Onderaan je vierkante collage krijg je de optie “Photo version only” te zien. Hier kun je de afbeeldingen downloaden en via je telefoon op Instagram plaatsen zoals je dat bij iedere afbeelding doet.

Heb je alle instructies doorlopen en lukt het nog steeds niet? Grote kans dat je account op privé staat. Zolang je alles op privé hebt staan, krijgt de functie geen toegang tot je foto’s en kan je geen collage maken. Je zet alles op openbaar door rechts bovenin je scherm naar Opties te gaan. Hier kan je je Privéaccount uitvinken. Nadat je een collage hebt gemaakt en gedeeld, kan je jouw account weer op privé zetten. Makkelijk, of niet?

Hoi! Wij maken Vance. Met een klein redactieteam schrijven we elke dag over toffe films en series maar ook over ander belangrijk nieuws in de wereld. Wil je dat wel eens van dichtbij bekijken door stage te lopen op onze redactie? Stuur dan eens een mailtje naar redactie at vance punt nl. Brabantse roots niet verplicht, Bossche bol meenemen op eerste gesprek mag wel.

Meld je aan voor de nieuwsbrief.