Hoe vaak ben je niet door Instagram aan het scrollen en denk je “Oh leuk, dat wil ik ook!”? Inderdaad ja, ongeveer elke keer je op een jaloersmakend profiel van een of andere blogger zit. Binnenkort zal deze wens ook werkelijkheid worden, want binnen een week start Instagram met een testversie waar je ongeveer elk product dat je ziet kan kopen.
Meer diepte in posts
Om te testen of dit aanslaat bij de gebruikers, kunnen twintig merken meer diepte steken in hun Instagram-posts. Zo kun je bijvoorbeeld een item aanklikken op de foto en krijg je meteen de prijs te zien met een link om het te kopen. Als je op de link klikt word je eerst naar een detailpagina over het item gestuurd, alvorens je op de site van het merk belandt.
Met deze nieuwe functie helpt Instagram jou niet alleen makkelijker aan een mooie nieuwe outfit, het helpt ook de merken vooruit om meer te verkopen. Het was namelijk al lang een heikel punt voor merken dat je geen links kunt plaatsen bij posts. Dit is voorlopig enkel nog mogelijk in de bio van het profiel, maar niet meer voor lang.
Deze update zal waarschijnlijk even tragisch zijn voor onze portemonnee als de Brexit voor de Britten. Het is echter wel een heel leuke update waar we al sinds het begin van Instagram op wachten.