Vance

Onbegrip na niet tonen van advertentie met plus-size modellen

In de modewereld werken merken steeds vaker samen met plus-size modellen. Het beeld van wat mooi is, is aan het veranderen. Het plus-size kledingmerk Lane Bryant wil laten zien dat ieder lichaam mooi is. Om dit duidelijk te maken, hebben ze een speciale commercial gemaakt. Alleen tv-zenders ABC en NBC in Amerika waren hier niet zo blij mee.

In het 30 seconden durende filmpje zie je drie vrouwen in weinig of geen kleding. Ze praten trots over hun lichaam. Mashable laat weten dat een woordvoerder van Lane Bryant heeft gezegd dat de zenders ABC en NBC de advertentie “geweigerd hebben”. NBC laat in een verklaring aan Mashable weten, dat ze de advertentie niet geweigerd hebben, maar dat ze hebben gevraagd om “kleine aanpassingen” zodat de commercial aan de reclamestandaarden zou voldoen. ABC weigerde commentaar te geven.

Lane Bryant besloot de commercial via social media meer aandacht te geven en deed dit met succes. Veel mensen snappen niet waarom deze advertentie niet getoond wordt en het kledingmerk krijgt veel bijval. Binnen een dag heeft de advertentie al meer dan 1 miljoen views en 36 duizend reacties. Blijkbaar lopen dus alleen de televisiezenders nog achter op de rest van de maatschappij. Bekijk de advertentie en oordeel zelf.