Boodschappen doen via de app Picnic - Vance

Nu aan het lezen

Boodschappen doen via de app Picnic

Boodschappen doen via de app Picnic

De nieuwe supermarkt Picnic is woensdag in Amersfoort officieel gelanceerd. De supermarkt probeert concurrenten als Jumbo en Albert Heijn te slim af te zijn door boodschappen zonder wachttijd en geheel gratis te bezorgen. Boodschappen kunnen via een app besteld worden waarna ze gratis thuis worden bezorgd bij de klant.

Voorafgaand aan de lancering heeft Picnic drie jaar lang met een team van 50 specialisten gewerkt  aan de nieuwe distributiemethode. De doelstelling was hierbij om op zoveel mogelijk kosten te bezuinigen, dus geen winkels of andere tussenschakels. Het concept van Picnic is innovatief en duurzaam, met technologie als belangrijkste factor. Voor de consument is bestellen super eenvoudig, en van wachttijden is geen sprake meer. Dit zorgt ervoor dat de boodschappen binnen 3 minuten besteld kunnen zijn. Daarbij onthoudt de app wat je besteld hebt, en is er een actiepagina met aanbiedingen. Als consument ‘swipe’ je als het ware door 10 supermarktafdelingen. Betaling kan uitsluitend via de app, dus contant geld of een pinpas zijn overbodig bij het bezorgen van de bestelling. De klant kiest zelf het tijdstip waarop de bezorging plaatsvindt en kan de rit volgen. Doordat de kosten van distributie laag zijn, kunnen de prijzen voor de boodschappen laag blijven en gecombineerd worden met gratis bezorging.

Het assortiment bestaat uit alle boodschappen, van verse producten als brood, groente en vlees, tot A-merken en huismerken. De supermarkt is in meerdere opzichten duurzaam. Het voertuig waarmee de boodschappen vervoerd worden is elektrisch aangedreven en kent geen uitstoot, is verbonden met internet en neemt naast lege flessen ook verpakkingsmateriaal weer mee om te recyclen. Ook het assortiment is duurzaam, met een groot aanbod aan biologische producten. Daarnaast kunnen klanten het assortiment zelf aanpassen.
Het concept is gemakkelijk uit te breiden naar andere grote steden.

screen322x572

Ellen Veltman (21) is Digital Producer bij OK GO en redactrice bij Vance.nl. Geïnteresseerd in trends, lifestyle, creativiteit en altijd op zoek naar nieuwe hotspots en inspiratie.

Meest gedeeld

Meld je aan voor de nieuwsbrief.