Deze campagne gaat in tegen alle koffiedrinkende hipsters

Nu aan het lezen

Deze campagne gaat in tegen alle koffiedrinkende hipsters

Deze campagne gaat in tegen alle koffiedrinkende hipsters

Koffietentjes zijn er hier in Nederland genoeg. Elk week openen er in de grote steden wel weer een paar. De skinny lattes vliegen je om de oren. Dit is ook het geval in New York. Organic Valley, een Amerikaans melkmerk, bedacht daarom een campagne om melk voor een veel te hoge prijs te verkopen.

In New York zette ze een pop-up store op, zette een paar camera’s neer en wachtte totdat de mensen gretig hun glaasje ‘koffie’ kwamen halen. De bezoekers betaalden 2 dollar voor een half kopje melk dat ze konden aanvullen met koffie uit kannen. Met de campagne wil het merk de veel te hippe koffie-cultuur laten zien, meldt Mashable.

De boer Gerrit van Tol (die overigens geen Nederlander is) vertelt in de video op een cliché, maar grappige manier waar hij zijn melk vandaan haalt en hoe zijn zoektocht gaat naar het vinden van een fake pop-up store. “Als je serieus genomen wil worden in de koffiewereld”, zegt hij. “Heb je een kleine winkel in een hippe buurt in New York City nodig.”

Hij slaat de spijker op zijn kop als Van Tol een logo wil met een ‘x’ en een pijlen erin. Hij beschrijft zijn koeien als ‘geheime barista’s’ en vertelt van welk verschillende soorten gras de koeien grazen.

De verdediging van de ongelukkige hipsters was dat er in ieder geval gratis koffie werd aangeboden. En dat alles wat 2 dollar is, goedkoop is in New York.

 

Hoi! Wij maken Vance. Met een klein redactieteam schrijven we elke dag over toffe films en series maar ook over ander belangrijk nieuws in de wereld. Wil je dat wel eens van dichtbij bekijken door stage te lopen op onze redactie? Stuur dan eens een mailtje naar redactie at vance punt nl. Brabantse roots niet verplicht, Bossche bol meenemen op eerste gesprek mag wel.

Meld je aan voor de nieuwsbrief.