Nu aan het lezen
Smakelijke foto’s van hamburgers is altijd een goed idee. Dat was niet altijd het geval bij McDonalds. Wetende dat het heus lekker is, een bolletje met daartussen gegrild vlees en het plakje augurk, waren de opgeschmuckte reclamefoto’s nog wel te doen, onherkenbaar waren ze wel.
Sinds kort is het bedrijf een nieuwe weg ingeslagen waarbij all natural het credo is, geen filters dus en photoshoploze hamburgers. Dat is namelijk helemaal niet nodig, de burgers zijn goed zoals ze zijn, vindt het bedrijf.
Daarom bedacht het Nederlandse reclamebureau DDB & Tribal Amsterdam een fijn Instagram-account waarbij de burgers gewoon worden gepresenteerd zoals ze zijn – niets meer en niets minder.
“Deze #nofilter-campagne sluit aan bij de transparantie die we graag willen laten zien”, aldus een woordvoerder van de fastfoodketen tegen Lindanieuws.
Die transparantie was welkom; twee jaar geleden publiceerde Buzzfeed deze video waarin de reclameversie van McDonalds producten werd vergeleken met de werkelijke uitstraling van de Macs. Schokkend en hilarisch tegelijk.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.