Vloggers zijn niet alleen jonge mensen die het nieuws proberen te duiden voor leeftijdsgenoten of tienerpersonalities die verslag doen van alle grote en kleine zaken uit hun leven. Het is voor alle leeftijden én voor alle vrouwen, vindt Hilmar Mulder, hoofdredactrice van vrouwenweekblad Libelle.
De vloggers zijn onderdeel van Libelle TV, de nieuwe online tv-zender van het merk dat dagelijks met nieuwe filmpjes zal komen. Dit nieuwe format werd op de eerste dag van het jaarlijkse Zomerweekfestival aangekondigd. De focus ligt op ‘herkenbare en persoonlijke verhalen van echte mensen, uit het leven gegrepen’, schrijft MarketingTribune.
Denk aan persoonlijke tips en verhalen van vloggers en experts. “Het vertrouwde Libelle-gevoel komt tot leven in bewegend beeld”, aldus Mulder.
Reizen en sporten
De vloggers van Libelle zijn specialist op verschillende terreinen, is te zien op de homepage van het online tv-kanaal. Zo heb je reisvlogger Bonnie (‘3 redenen waarom een cruise zo fijn is’) en sportvlogger Lot (‘Een goede warming-up doe je zo’) en nog tal van andere niche-vloggers.
De meer persoonlijke verhalen die in het blad staan, worden nu ook in beeld gegoten. Zo vertelt Wilma bij ‘In de wachtkamer’ dat ze incontinent was.
Libelle TV is al online maar zoekt naar nog meer vloggers die zullen worden opgeleid door gevestigde vloggers als Furtjuh en Mascha van Beautygloss.