Vance

NASA en beautymerk Estée Lauder slaan handen ineen voor reclamespotje

Afbeelding: Unsplash

Het zou wel eens een grote stap in de beautywereld kunnen zijn: het beautymerk Estée Lauder gaat namelijk samenwerken met NASA voor een wel heel bijzonder reclamespotje. Dat is natuurlijk wel een heel bijzondere manier van reclame maken. Het ‘out of the box’ denken werd hierbij wel erg ruim genomen.

Estée Lauder

Een behoorlijk dure grap, want het beautymerk betaalt NASA maar liefst 17.500 dollar (omgezet zo’n 14.600 euro) per uur. En dat alles om Estée Lauders Advanced Night Repair serum mee te nemen naar het International Space Station (ISS). Eenmaal aan boord zal een astronaut als fotograaf dienen. De flesjes worden gefilmd én gefotografeerd terwijl de ze voor het raam zweven, met – als het even kan – de aarde op de achtergrond. Dit alles om het serum met een grote campagne te kunnen promoten op social media. Hiermee wil het merk laten zien dat zij écht ‘out of this world’ zijn.

Goed doel

De flesjes zijn op 29 september richting de ruimte vertrokken. Als alles volgens plan gaat, dan zullen ze op 3 oktober op het ISS zijn aangekomen. De reden dat NASA met een actie als deze meedoet, is omdat de organisatie de ambitie heeft om vijf procent van hun activiteiten aan commerciële ondernemingen wil spenderen. Het extra geld dat op deze manier binnenkomt bij NASA, gebruikt de organisatie weer om astronauten in te zetten op ruimteverkennende missies.

Als de flesjes eenmaal terug op aarde zijn, wil Estée Lauder een van de flesjes veilen voor een goed doel. Hoe en wanneer dat zal gebeuren, maakt het merk later bekend.