Facebook domineert nog steeds de wereld der social media, maar Instagram heeft inmiddels een mooie tweede plek bemachtigd. Het medium van de gestileerde food posts en fashionista’s heeft wereldwijd 600 miljoen actieve gebruikers en dat levert aardig wat foto’s op. Elke foto gaat gepaard met een aantal hashtags en deze #wanderlust #travelgram tags kunnen leiden tot fascinerende inzichten.
Travelbird houdt zich graag bezig met reizen en is ook altijd benieuwd naar wat reizigers inspireert. De reisorganisatie deed daarom onderzoek naar welke Nederlandse attracties het meest geïnstagramd (bij deze een nieuw woord voor de dikke van Dale) worden. Wat blijkt? De Efteling is niet alleen bij Nederlanders maar ook bij toeristen behoorlijk in trek. Het attractiepark der wonderen werd in maar liefst 228,368 hashtags genoemd.
Kunst scoort
Niet alleen Noord-Brabant werd op aantal hashtags geranked. Het Rijksmuseum en het Van Gogh museum in Noord-Holland scoren ook hoog onder de bezoekers van ons wonderlijke landje. Uit het onderzoek blijkt dat vooral reizigers uit Duitsland, de Verenigde Staten en het Verenigde Koninkrijk graag een bezoekje brengen aan Nederland. Instagrammers in de leeftijdscategorie 18-29 jaar verwijzen het meest naar de Nederlandse attracties.
Benieuwd naar nog meer leuke cijfers? Zie hier de top tien: