Nu aan het lezen
Elk jaar weten kerstcommercials de meest nostalgische gevoelens bij ons op te wekken. Van kleine kinderen tot families aan de kerstdis, wat reclamemakers ons ook voorschotelen in aanloop naar de feestdagen: wij eten het gretig op.
Dit jaar weten supermarkten Albert Heijn en PLUS zich absoluut te overtreffen. Hun kerstcommercials zijn ontroerende kunstwerken waarbij de producten van de ketens wel zo subtiel zijn verweven met het decor, dat het net is alsof we kijken naar een korte kerstfilm.
In Appie Christmas volgen we een oudere, goedgeluimde man met een crush op zijn buurvrouw. Hij verzamelt moed om bij haar aan te bellen op Kerstavond tot hij beseft niet met lege handen aan te willen komen. Hij schuifelt in de verse sneeuw naar de dichtstbijzijnde Albert Heijn en wat er dan gebeurt….
De reclame mondt uit in een subtiel tafereel en bevat de prachtige songtrack Make You Feel My Love.
Bij de Plus-kerstcommercial zit het ook wel snor met het gekozen thema: daar zien we een jong meisje dat pendelt tussen haar gescheiden ouders. Als het kerst is, zit er volgens haar maar één ding op.
Kijk zelf naar deze kleine kunstwerken over universele thema’s als liefde, eenzaamheid en saamhorigheid en bereid je voor op een fijne – tranentrekkende – kerst.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.