Vance

‘Netflix and chill’ blijkt dooddoener voor seksleven te zijn

Afbeelding via Unsplash

Hoewel de term ‘Netflix and chill’ toch iets anders doet vermoeden, blijkt de streamingdienst een stuk minder goed voor ons seksleven te zijn. Netflix and chill is how you end up with chill-dren, aldus Urban Dictionary. Maar uit onderzoek van Acties.nl blijkt dat dit 17 procent van de Nederlanders aangeeft dat dit nou niet per se het geval is en dat hun seksleven er zelfs onder lijdt. Toch blijft de dienst groeien.

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 1100 Nederlanders. Daar kwam ook uit dat niet alleen Netflix een dooddoener is, maar ook de smartphone uiteindelijk tot minder seks leidt. 23 procent gaf aan dat deze in sommige gevallen toch echt de dooddoener was.

Netflix blijft groeien

Inmiddels kan de dienst wel spreken van bijzonder goede cijfers: het groeit zelfs met 53 nieuwe klanten per minuut. Daarmee heeft het naar eigen zeggen de verwachtingen van analisten overtroffen. In drie maanden tijd kreeg het bedrijf ruim zes miljoen betalende klanten erbij. Als je daar de klanten met een proefabonnement bij optelt, komt dat uit op zeven miljoen, wat bijna twee miljoen meer is dan verwacht.

Volgens Netflix zelf zal daar de komende tijd nog geen einde aan komen. Ze verwachten dat er nog negen miljoen nieuwe klanten zullen bijkomen tot het einde van het jaar.

Lokale producties

Eerder werd al bekend dat de Europese Commissie pleitte voor meer lokale producties op de streamingdienst. Topman Reed Hastings schrijft te verwachten om hieraan te kunnen voldoen. Maar erg leuk vind hij het niet.

Hij zegt liever de dienst voor de klanten beter te willen maken met lokale films en series, in plaats van dat er een quotum gehaald moet worden. Hij denkt dat de creativiteit en de klanttevredenheid daardoor iets zal afnemen. De komende tijd zullen er producties gedaan worden in onder andere India, Mexico, Spanje, Italië, Duitsland, Frankrijk, Brazilië, Turkije en het Midden-Oosten.