Vance

Netflix heeft een nieuw logo

Netflix heeft een nieuw logo. Dat werd bekend toen het bedrijf zojuist al zijn profielfoto’s op social media heeft aangepast. Het nieuwe logo valt vooral op doordat Netflix zijn woordmerk lijkt in te ruilen voor een simpele rode letter ‘N’.

Hieronder zie je het oude en het nieuwe logo van Netflix:

Omdat Netflix tot dusver alleen nog maar zijn profielfoto’s op Facebook en Twitter heeft aangepast is onduidelijk of het bedrijf over de nieuwe rode ‘N’ gaat gebruiken. De N lijkt strakker dan het vorige ontwerp, maar wie goed kijkt ziet dat de onderkant van de letter nog steeds een afgeronde onderkant heeft, een verwijzing naar het oude design. 

Wanneer Netflix zijn nieuwe logo officieel in gebruik gaat nemen is op dit moment nog niet bekend. Op de website en apps staat op dit moment nog steeds het oude logo vermeld. Netflix heeft zijn logo al één keer eerder vernieuwd, dat was in 2014 toen het bedrijf definitief afrekende met zijn imago als DVD verhuurdienst naar digitaal mediabedrijf.

Via The Next Web / Koen Peeters