Nike komt met krachtige commercial met Dafne Schippers en Simone Biles

Nu aan het lezen

Nike presenteert enorm krachtige video met Dafne Schippers en Simone Biles

Nike presenteert enorm krachtige video met Dafne Schippers en Simone Biles

Voor iemand die niet gek is op sporten, bevielen de Olympische Spelen mij buitengewoon goed. Ik was verbluft door alle prestaties, inspanningen en emoties. Om niet te spreken van de immense impact van een sportevenement op mediaverslaggeving en het gesprek van de dag. De gedachte ‘waarom hebben we dit niet altijd’, doorgaans weggelegd voor sportfanaten, komt ook in mij op.

Wat het gemis van dagelijkse sport en iconen draaglijk maakt, is de nieuwe video van Nike ‘Unlimited Pursuit’. In de commercial die maandag werd gepresenteerd volgen we verschillende olympische vrouwelijke atleten die hun eigen grenzen verleggen. Onder andere sporters Alex Morgan, Serena Williams én Dafne Schippers zijn te zien in de nieuwe Nike-clip, onderdeel van de Unlimited campagne.

Power en kracht

Wat de video met name zo goed maakt is de sterke balans van inhoud en lay-out: de sfeer van gymzalen, sportpakjes en extreme focus spat van je scherm en ondersteunt de maatschappelijke boodschap. De clip is gebaseerd op de power en kracht die vrouwelijke atleten hebben en de ongelooflijke gedrevenheid die ze hebben als het gaat om het vervullen van hun dromen. De muziek van de clip het gemis van dagelijks sport op de buis meer dan goed.

Ook te zien in de video zijn Scout Bassett, Elena Delle Donne, Serena Williams en Allyson Felix, maar het is toch wel Simone Biles krachtige blik op het einde die het het waard maakt om te kijken.

Meegroeien

Stuk voor stuk hebben de atleten grenzen verlegd om te komen waar ze nu zijn, waaronder Bassett die, hoewel ze nog geen gouden medaille heeft, een triatleet is die een onderbeen mist. Ze groeide op in een Chinees weeshuis waar ze vloeren schrobde terwijl ze een zelfgemaakt prothetisch been droeg.

Nike zegt over de vrouwen in de video dat tegenslagen, verliezen, blessures hun tocht naar overwinning niet kon tegenhouden. “Ze eisen de spotlights op en inspireren ons te innoveren en mee te groeien met hun krachten en hun dromen.”

Freelance journalist Nina (23) schrijft over generatieperikelen, balans en ondernemingsdrift in de hoop herkenning te bieden (en er zelf iets van op te steken).

Meld je aan voor de nieuwsbrief.