Nooit meer inpak stress met de inpakassistent van KLM - Vance

Nu aan het lezen

Nooit meer inpak stress met de inpakassistent van KLM

Nooit meer inpak stress met de inpakassistent van KLM

Hand omhoog als je de dag voor je vakantie omvalt van de inpak stress? Het maakt niet uit hoe vaak je reist, inpakken blijft een lastig klusje. Want anticiperen op elke mogelijke situatie die zich voor kan doen, lijkt bijna onmogelijk. Gelukkig heeft de KLM hier een oplossing op bedacht: een spraakassistent die je helpt bij het inpakken.

Blue Bot

De luchtvaartmaatschappij lanceert vandaag haar eigen intelligente, spraakgestuurde inpakassistent op Google Home. De assistent biedt hulp tijdens het inpakken van je koffer door advies te geven over wat je mee moet nemen. BB, kort voor Blue Bot, is gebaseerd op kunstmatige intelligentie en baseert advies op basis van je KLM-bestemming, duur van de reis en het weer.

De inpakassistent is op dit moment alleen beschikbaar op de Google Home. Dit is een slimme luidspreker die je met je spraak kunt besturen. Zo kun je nu niet alleen vragen wat het weer is, of hoe laat de trein gaat, maar ook wat je mee moet nemen naar je bestemming. Je kan met BB zelfs herinneringen instellen voor spullen die je niet meteen in kunt pakken, maar wel belangrijk zijn. Zoals een visum die je nog moet aanvragen, of je tandenborstel en medicatie die je tot het laatste moment nog nodig hebt. Het is de droom van elke reiziger die ooit zonder paspoort op het vliegveld stond. Inpak stress is vanaf nu verleden tijd.

Uitgelichte foto: Shutterstock.com

Content producer voor Vance, Dutchcowgirls en Numrush. Ze schrijft met een kritische blik over technologie en kunst en hoopt zo haar steentje bij te dragen aan de maatschappij.

Meld je aan voor de nieuwsbrief.