Sex and the City-producer spreekt over Carries ongeloofwaardige uitgaven

Nu aan het lezen

Sex and the City-producer doet boekje open over Carries ongeloofwaardige lifestyle

Sex and the City-producer doet boekje open over Carries ongeloofwaardige lifestyle

I couldn’t help but wonder. Zo begon Carrie Bradshaw steevast elke Sex and the City monoloog waarmee ze gedachten over stadse liefde, seks en vrienden probeerde te ordenen.

Ze deed dit vanuit haar luxueuze appartement (met een waarde van 3000 dollar per maand), in een jaloersmakende outfit afgetopt met grandioze Manolo Blahnik-schoenen met een prijskaartje waar een voltallig gezin een maand van kan leven.

Niet realistisch

Maar, zo redeneerde de columnist en destijds it-girl avant la lettre: ze kocht van haar schrijverssalaris liever de nieuwe Vogue dan eten. Hoewel ze daarmee ‘bewees’ prioriteiten te kunnen stellen, verklaarde dit nog niet hoe ze de ene na de andere taxi kon nemen naar wederom een exclusief restaurant.

Het fenomeen dat een schrijver die slechts één column schreef per week in een serie zo veel geld uit kon geven, was jarenlang voer voor critici en fans die zich hier niet in herkenden. Het was stiekem heerlijk de ene walk-in closet na de ander voorbij te zien komen maar realistisch? Niet echt.

Geen outfit, lunch, brunch of diner was Carrie te gek. En waar haar vrienden fulltime werkten, schreef Carrie maar één column per week. Foto: HBO

Lening

Producer en Sex and the City-schrijver Amy Harris spreekt vijftien jaar na de iconische aflevering ‘Ring a Ding Ding’ – waarin Carrie haar appartement moet kopen of kwijtraakt en BFF Charlotte haar geld moet lenen – over het bestedingspatroon van Carrie dearest.

Ze geeft Carrie gelijk dat ze het geld van Charlotte aannam, zegt de producer nu. “Het was een lening zegt ze, geen gift. ‘In mijn gedachten, moest ze alle erbarmelijke keuzes die ze ooit had gemaakt, erkennen. Net als het feit dat ze geen cent had gespaard en dat dat een grote fout was. En daar leefde ze naar. Carrie leerde een les. Ik geloof dat ze elk maandag Charlotte een cheque uitschreef.”

Happy end

Hoe overtuigd de bedenker van Carrie ook is over de oprechtheid van het personage en haar betalingsplan, gaf de producer annex schrijver ook toe dat Carries roekeloze uitgavenpatroon zorgde voor verdeling onder de scriptschrijvers.

Amy Harris: “De grootste ruzie die we ooit hebben gehad in de schrijverskamer ging over geld. Dat was een grote discussie. Geld is een gecompliceerd iets. Carrie gaf het aan aan de dingen die ze leuk vond – en gelukkig voor haar eindigde dat goed. Ik hou van een happy end.”

Freelance journalist Nina (23) schrijft over generatieperikelen, balans en ondernemingsdrift in de hoop herkenning te bieden (en er zelf iets van op te steken).

Meld je aan voor de nieuwsbrief.