Sieradenmerk onder vuur wegens te provocerende campagne - Vance

Nu aan het lezen

Sieradenmerk onder vuur wegens te provocerende campagne

Sieradenmerk onder vuur wegens te provocerende campagne

Een advertentie van het Nieuw Zeelandse sieradenmerk I Love Ugly is niet in goede aarde gevallen. De campagne, die bedoeld is voor de feestdagen, zet naakte vrouwenlichamen in om hun nieuwe mannensieradenlijn te promoten.

In de foto’s zijn volop aangeklede mannen te zien met de ringen om hun vingers. Met hun versierde handen houden ze vrouwenbillen- en borsten vast. De ene foto is nog uitdagender dan de andere: op één foto bedekt een mannenhand zelfs het vrouwelijke geslachtsdeel. Toen de campagne werd opgepikt bij het grote publiek lag het merk vrijwel direct onder vuur. De reacties liegen er niet om: het merk zou een smaakloze manier hebben gekozen om de nieuwe mannenlijn in de schijnwerpers te zetten. Anderen gaan nog een stapje verder en zeggen dat de lijn op zichzelf niet goed genoeg is, anders zou de collectie deze vorm van afleiding niet nodig hebben.

“Sieraden zijn één van die dingen die je fantastisch of juist vreselijk vindt bij een man,” laat I Love Ugly weten op Facebook. “We hebben geprobeerd om iets wat mannen wellicht oncomfortabel maakt, om te zetten in iets wat ze zichzelf wel zien dragen.” Eh, juist ja. Bekijk de beelden hieronder en oordeel zelf.

i-love-ugly-jewellery-collection-01 i-love-ugly-jewellery-collection-03 i-love-ugly-jewellery-collection-04 i-love-ugly-jewellery-collection-08 (1) i-love-ugly-jewellery-collection-09

Wat vind jij van de nieuwe campagne van I Love Ugly? Een goede marketingtruc of een echte no go?

 

Ellen Veltman (21) is Digital Producer bij OK GO en redactrice bij Vance.nl. Geïnteresseerd in trends, lifestyle, creativiteit en altijd op zoek naar nieuwe hotspots en inspiratie.

Meld je aan voor de nieuwsbrief.