Starbucks gaat leftovers aan goed doel doneren - Vance

Nu aan het lezen

Starbucks gaat leftovers aan goed doel doneren

Starbucks gaat leftovers aan goed doel doneren

De meeste mensen zullen een bezoekje aan Starbucks brengen om een heerlijke kop koffie met hun naam erop te halen. De frequente bezoeker zal er ook wel eens een sandwich, cake pop of lekker taartje bij halen. Maar waar gaat al dat lekkers eigenlijk naartoe wanneer het niet verkocht wordt?

Naar mensen die het heel hard kunnen gebruiken, dus, laat het bedrijf weten. Voor het nieuwe initiatief is Starbucks de samenwerking aangegaan met Food Donation Connection en Feeding America. Op deze manier hoopt Starbucks dit jaar nog minimaal 5 miljoen maaltijden aan minder bedeelden in de VS te kunnen doneren.

140401-starbucks-food-jsw-208p_b37068f039375eef3c918d847c118bde.nbcnews-ux-2880-1000

Een mooi initiatief

Medewerkers bij Starbucks waren op zoek naar een manier om de overgebleven ready-to-eat maaltijden die normaal gesproken worden weggegooid, te doneren. En zo kwam het bedrijf tot een mooi initiatief: het FoodShare programma. Aankomend jaar zal Starbucks in samenwerking met Feeding America miljoenen maaltijden doneren aan voedselbanken wereldwijd, met onder meer ontbijt, panini’s, Bistro Boxes en salades.

Starbucks is niet geheel onbekend met het concept. Al sinds 2010 doneert het bedrijf haar overgebleven taartjes, maar het nieuwe programma richt zich op het doneren van ál het voedsel.

50 miljoen maaltijden

Starbucks is momenteel bezig met het opzetten van hun nieuwe systeem, waarbij 7.600 Starbucks locaties hun leftovers zullen doneren aan diegenen die het nodig hebben. Het bedrijf gaat het programma de komende vijf jaar uitbreiden, met als doel in 2021 tot wel 50 miljoen maaltijden gedoneerd te hebben.

“Met deze stap hopen we andere bedrijven te inspireren om op hun manier een eigen bijdrage te leveren in de strijd tegen honger”, laat group president Starbucks U.S., Cliff Burrows, weten.

coffee-drink-starbucks-large

Ellen Veltman (21) is Digital Producer bij OK GO en redactrice bij Vance.nl. Geïnteresseerd in trends, lifestyle, creativiteit en altijd op zoek naar nieuwe hotspots en inspiratie.

Meld je aan voor de nieuwsbrief.