Modemerken tonen en promoten hun collecties steeds vaker online, met name via Instagram. Ook het publiek bij modeshows post er lustig op los tijdens de Fashion Week. Niet altijd even handig, want het zicht van menig modeshow-bezoeker wordt geblokt door alle smartphones in het publiek. Ontwerper Tommy Hilfiger heeft hier de ideale oplossing voor bedacht. Voor zijn volgende herfst/winter show tijdens de New York Fashion Week laat hij een InstaPit installeren. Het Amerikaanse modehuis laat weten de InstaPit bedacht te hebben om de show voor het gehele publiek beschikbaar en leuk te maken.
Fanatieke Instagrammers
De InstaPit is exclusief bedoelt voor fanatieke Instagrammers die de nieuwe collectie zo snel mogelijk online wel delen met volgers. Een mooie oplossing om degenen die rustig van de show willen genieten zónder smartphone het zicht niet te ontnemen. Welke mensen worden uitgenodigd voor de innovatieve InstaPit is nog niet bekend.
Populair platform
Tommy Hilfiger maakte al eerder gebruik van het populaire platform. Voor de herfst/winter show van 2014 kwam het modehuis al met een InstaMeet, een uitnodiging voor twintig invloedrijke Instagrammers die tijdens de show de eerste beelden mochten plaatsen. Mede hierdoor was de finale van Tommy Hilfiger’s lente/zomer show van de afgelopen New York Fashion Week zo populair op Instagram. Modellen du jour paradeerden over een catwalk met water.