Hij is net een week president en er is nu al veel kritiek op hem. Vier keer keer raden over wie het gaat. Juist. Maar nu is er een merk dat een subtiele manier heeft gevonden om president Trump voor schut te zetten.
Onheuser-Busch, het bedrijf waar onder andere het populaire Amerikaanse bier Budweiser vandaan komt, heeft heel veel geld betaald om onderstaande reclame tijdens de Superbowl uit te zenden. Maar belangrijker is de boodschap die ze gekozen hebben om over te brengen.
American Dream
De reclame vertelt het verhaal van Adolphus Busch, een Duitse immigrant die vreemdelingenhaat moet doorstaan om zijn American Dream waar te maken: Budweiser oprichten. Je ziet hem de zware reis doorstaan en eenmaal aangekomen in Amerika wordt hij lastig gevallen door mensen die hem zacht gezegd niet hartelijk ontvangen. Maar hij zet door en uiteindelijk krijgt hij een biertje van Eberhard Anheuser, een andere Duitser. De rest is geschiedenis: Budweiser is tegenwoordig een ‘all-american brand’.
Het is te hopen dat de miljoenen Amerikanen die dit spotje a.s. zondagnacht te zien krijgen tijdens de Super Bowl, zich de boodschap goed in de oren knopen.