Vance

Vijf voordelen van Instagram voor je blog of start-up

Vanaf vandaag is het mogelijk om meerdere accounts toe te voegen op Instagram. Het is hierdoor niet meer nodig om uit te loggen en opnieuw in te loggen als je wil switchen van account. Switchen tussen accounts is vanaf nu dus een piece of cake. En daarom is Instagram een uitkomst voor je blog of start-up.

De laatste paar jaren is het zeker niet ongebruikelijk voor gebruikers om meerdere accounts op Instagram te beheren. Je kunt vanaf nu kiezen onder welke naam je een bericht wil posten. Op dit moment is Instagram één van de populairste sociale media. Het wordt voor privé en het bedrijfsleven gebruikt en is daarom het perfecte medium om je doelgroep te bereiken.

De blogs start-ups schieten als paddenstoelen uit de grond. Veel jonge mensen kiezen er tegenwoordig voor om voor zichzelf te beginnen. Opleidingen bieden deze kans en via crowdfunding wordt er geld ingezameld. Tijd om een paar voordelen van het gebruik van Instagram voor je eigen bedrijf op een rijtje te zetten.

Zeg het met een foto

Logisch. Ze zeggen ook wel: Beelden zeggen meer dan duizend woorden. Beter dan dit kun je Instagram niet omschrijven. Een foto hoeft niet eens directe betrekking op je bedrijf te hebben. Stel je hebt een start-up in het bewerken van tweedehandskleding. Natuurlijk post je foto’s met de kleding die je hebt gemaakt, maar ook business meetings of evenementen die je bezoekt, kun je posten. Dit geeft je account een persoonlijke touch.

Advertentie mogelijkheden

Het is nog maar een paar maanden mogelijk, maar je kunt nu ook adverteren op Instagram. Super handig, want de doelgroep is net als bij Facebook makkelijk te targetten. Het nadeel is dat je hier wel een goed gevulde portemonnee voor nodig hebt.

Maak een filmpje

Vind je dat een foto te weinig zegt? Maak een filmpje! Een filmpje mag op Instagram maximaal 15 seconden duren. Maak een filmpje van een evenement dat je bezoekt of hoe de voortgang van een bepaald project gaat.

Volg je volgers

Op Instagram kun je precies zien wie jou aan het volgen is. Door jouw volgers te volgen, kun je erachter komen wat de doelgroep interesseert. Je ziet hun foto’s en leest de bijschriften. Door een beetje research te doen, zie je snel wat de trends zijn en waar jouw doelgroep te vinden is. Hier kun je met je posts handig op in haken.

Meer exposure dan op andere sociale media

De post die je plaatst, komt op al jouw volgers hun tijdlijn. Dit zorgt voor een groot bereik. Waar je op Facebook niet zeker bent van een plek op gebruikers hun tijdlijn, weet je dat bij Instagram dus wel.

Houd wel in de gaten dat de berichten die je post, passen bij de doelstellingen van je bedrijf. Je hebt er niets aan als veel mensen je post liken, maar vervolgens niet weten welk bedrijf erachter zit.