We hadden vorig jaar de 18-jarige Madeline Stuart met het downsyndroom die tijdens de New York Fashion Week haar debuut op de catwalk maakte. Het merk Beauty & Pin-Ups gaat mee in deze verandering. Door Katie Meade het gezicht van de campagne te maken, vervagen ze de strakke grenzen in de beauty- en mode-industrie nog meer. Het 32-jarige model was een tijd geleden nog atlete bij de Paralympics en is nu hét gezicht van de nieuwe campagne.
Meade is het eerste model met downsyndroom dat het gezicht is van een beauty-campagne. “Met het merk willen we de emancipatie van de vrouw vieren, laten zien wat het kostte om een pin-up-model in 1935 te zijn en dit door te trekken naar de moderne tijd”, vertelt Kenny Kahn, de CEO van het bedrijf aan PeopleStyle. “Toen we onze producten lanceerden, dachten we meteen aan een traditioneel pin-up-model. Maar toen we bij de naam Fearless bedachten, was de keuze erg makkelijk. We dachten: “Katie is fearless”.
“Makeup laat me goed voelen over mezelf”, zegt Meade. “Elke dag is een dag om je goed over jezelf te voelen. Je goed voelen maakt dat je er goed uit ziet en dat is mijn motto.” Met deze ampagne zal Meade een groot voorbeeld zijn voor andere meiden met het downsyndroom die ook graag model willen worden.