Het mag dan nog niet weekend zijn, een wijntje op zijn tijd is nooit verkeerd. Maar de tijd dat wijn een vrouwelijk drankje werd genoemd is allang voorbij. Het bedrijf MANCAN wil hier een statement in maken: wijn in een blikje, want, waarom niet?
The Daily Mail wijdde er in 2014 al een artikel aan: mannen drinken wel degelijk wijn. Zo blijkt uit een onderzoek dat 9 van de 10 mannen wijn drinkt. Maar waarom wordt een man dan toch eerder gespot met een biertje in zijn hand? Volgens het onderzoek drinken mannen vooral wijn als ze thuis zijn, buitenshuis is dat niet ‘stoer genoeg’.
Oprichter van MANCAN, Graham Veysey, had na een lange werkdag wel zin in een wijntje. Het risico is echter groot dat je het dan maar moet doen met wijn uit een fles dat al de halve dag open staat. En als dat risico er niet is, is er altijd nog het probleem dat je uit een lange wijnlijst moet kiezen. Deze ergernissen inspireerden Veysey voor zijn bedrijf, met de slogan: “Shut up and drink”.
Hoofddoel van MANCAN is het vergemakkelijken van wijnconsumptie. Want wat is er nou makkelijker dan uit een blik drinken? Veysey hoopt hiermee omgestoten wijnglazen en rode wijnvlekken te voorkomen. Blik is daarnaast een stuk makkelijker om mee te nemen en te openen dan een fles wijn:
“We are using a vessel that makes the wine more portable, casual and is better for the environment, as cans are 35 times lighter than bottles and far easier to recycle.”
Hoe dat eruit ziet? Bekijk hieronder de reclame: