Het merk ‘Tony’s Chocolonely’ groeide de afgelopen tien jaar uit tot het grootste chocoladebedrijf van Nederland. Het team achter de populaire chocoladereep komt nu met een documentaire over de ontstaansgeschiedenis van het merken het verhaal erachter. De docu Tony vertelt het verhaal van een stel jonge Nederlandse journalisten die het verschil willen maken in de cacao-industrie door kindslavernij voorgoed af te schaffen. Zo wordt duidelijk dat het nog best ingewikkeld is om onrechtvaardigheid en fundamentele fouten zomaar uit een wereldwijd systeem te elimineren.
In de nieuwe documentaire combineert Tony oude met nieuwe filmbeelden. Het resultaat is een ontroerende en inspirerende ontstaansgeschiedenis van de populaire chocoladereep. De reis naar een slaafvrije cacaowereld begint in 2003 als onderdeel van het tv-programma Keuringsdienst van waarde.
Met de nodige portie doorzettingsvermogen en een goede dosis humor brengen de journalisten hun eerste slaafvrije chocoladereep op de markt.
De documentaire duurt 90 minuten en zal vanaf 14 april te zien zijn in de bioscoop.