Je hebt het misschien al gezien toen je de Snapchat app vanochtend opende: de lay-out is helemaal veranderd. Ja, Snapchat is vernieuwd. Het gaat dan vooral om Snapchat Discover, het gedeelte waar merken, websites en magazines content delen. Snapchat vond het tijd worden voor een update en is met hun publishing partners in gesprek gegaan om Discover te verbeteren.
Schreef ik vorige week nog over dat het fijne aan Snapchat is dat reclame niet aan je wordt opgedrongen, lijkt daar nu verandering in te zijn gekomen. De opzet van de make-over is om Discover er meer als een magazine uit te laten zien en de content duidelijker weer te geven. Dat is in ieder geval gelukt.
Hoe Discover er van nu af aan dan uitziet? Nou, zo dus.
Big redesign at @Snapchat: Here's why your Discover section looks so different https://t.co/uXjEOhkkqj pic.twitter.com/BdFZ5k63GZ
— Biz Carson (@bizcarson) June 7, 2016
Heeft de update jou overgeslagen? Zit er maar niet over in, want de update wordt komende dagen bij iedereen uitgerold. Bij deze laatste update van Snapchat is het ook mogelijk geworden om je te abonneren op Snapchats van merken, tijdschriften en websites.
De update biedt een nieuwe manier om (media)content buiten je eigen Snapchat vrienden om te bekijken. Daarnaast zijn ook de icoontjes in de app vernieuwd. Wanneer je je wilt abonneren op iets uit de Discover-reeks, moet je het icoon/de foto hiervan ingedrukt houden en er verschijnt een optie ‘abonneren’. Je nieuwste abonnementen verschijnen vervolgens bij je recente updates.
Virtual reality
Maar dat was nog niet alles. Snapchat heeft volgens Tec Crunch namelijk Seene gekocht, een app om 3D selfies mee te maken. Hierdoor wordt gespeculeerd dat Snapchat in de toekomst misschien wel content in virtual reality gaat aanbieden. Snappen in 3D? Dat klinkt mij in ieder geval goed in de oren.
Ben jij blij met de update van Snapchat of verlang je nu al terug naar de oude lay-out?