Nu aan het lezen
De net gelanceerde campagne van modemerk Diesel staat volledig in het teken van de beruchte muur van Donald Trump. Diesel wilde een toon zetten en komt met een duidelijke anti-Trump-boodschap: ‘Make love, not walls’.
Het is de grootste Diesel-campagne ooit en dat hebben ze goed aangepakt. De video staat geheel in het teken van de liefde en is bovendien gelanceerd op Valentijnsdag. In de video zie je een betonnen muur tussen een groep mensen die graag bij elkaar willen zijn.
Op het moment dat ze de muur neerhalen met een felgekleurde opblaastanker, vormt er een groot hart in de muur. De groep mensen komen bij elkaar en vieren een huwelijksfeest van twee mannen.
Via de campagne geeft het merk commentaar op de maatschappij en de gebeurtenissen in de VS. “We moeten de ballen hebben om barrières te doorbreken, juist op het moment dat angst de wereld verdeelt met muren”, zegt Renzo Rosso, oprichter van Diesel.
Het Nederlandse reclamebureau Anomaly Amsterdam maakte de campagne samen met fotograaf David LaChappelle, die in 1995 al een controversiel campagnebeeld voor Diesel maakte van twee kussende matrozen.
Anomaly Amsterdam had geen moeite om rebels te zijn in de anti-Trump-boodschap. “Diesel is van oudsher rebels. Het merk is niet bang om actief deel te nemen aan wereldwijde discussies”, zegt Engin Celikbas, partner van het reclamebureau tegen Adformatie.
Je vergeet bijna dat de campagne van een modemerk is en daarom moet kijken naar de kleding…
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.