Nu aan het lezen
Dat de modewereld hard aan het veranderen is, is geen nieuws. Veel modehuizen zijn aan het brainstormen over innovaties binnen de branche en hoe ze hierop in kunnen spelen. Zo wordt er gedebatteerd over het show minder collecties per jaar, het samenvoegen van mannen- en vrouwenshows en meer diversiteit op de catwalk. Het eerste modehuis dat nu daad bij het woord lijkt te voegen, is Burberry. Het modehuis zal in de toekomst namelijk nog maar twee keer per jaar een seizoensloze mannen- én vrouwencollectie showen.
Christopher Bailey, creatief directeur van Burberry, laat aan nieuwssite WWD weten dat het gaat om de belangen van de eindconsument.
‘De veranderingen die we bij Burberry aanbrengen leiden ertoe dat we in staat zijn om de belevenis die we creëren met onze shows en het moment waarop mensen de collecties fysiek kunnen ontdekken, dichter bij elkaar te brengen,‘ aldus Bailey.
Burberry lijkt met hun live-streams, live social media campagnes en order-straight-from-the-catwalk service dus het meest innovatieve modehuis van dit moment te zijn. Wij zijn benieuwd welke modehuizen het voorbeeld van het merk opvolgen.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.