Nu aan het lezen
Een nieuwe campagne geeft kritiek op de manier waarop vrouwen worden afgeschilderd in advertenties – en het gebruikt een simpele Google-zoekterm om dit gesprek te starten. Op 18 november 2015 googelde reclamedeskundige Madonna Badger “objectification of women” als onderdeel van de campagne #WomenNotObjects. Als resultaat kwamen er een jarenlange database van seksistische advertenties naar boven die vrouwen objectiveren voor marketing. In de video geven vrouwen sarcastische opmerkingen bij de belachelijke advertenties. De advertenties die langskomen zijn van bekende merken als Tom Ford en Post-It en kennen we maar al te goed. De video belicht het belachelijke van de boodschap die de reclames uitstralen, op een sarcastische manier voorgelezen door vrouwen.
Het opmerkelijke van de campagne is dat het bedacht is door iemand binnenin – Madonna Badger is de mede-oprichtster en creative director van het advertentiebedrijf Badger & Winters. “Ik hou van mijn baan, maar ik wil het niet uitvoeren als het iemand kwaad doet,” vertelt Badger. Ze wou helpen met het veranderen van de boodschappen die advertentiebureaus meegeven aan jonge vrouwen, die hun zelfvertrouwen kunnen beschadigen.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.