Nu aan het lezen
Als het iets is waar ik me elke dag over verbaas, is het de enorme kledingcollectie die menig it-girl en boy bezit. Merktas in de hand op de zoveelste selfie terwijl hun miljoenen followers getuige zijn van wederom een vers paar 13 centimeter hakken onder een trendbroek. Of rok. Of maxi-broekrokjas.
Want man, wat moet het veel geld en tijd kosten om dagelijks te besluiten of een skinny echt niet meer kan, flared jeans inmiddels over hun top heen zijn en of de culotte vrouwelijke vormen recht doet.
Uit een peiling door Goldman Sachs en de Amerikaanse Teen Vogue blijkt dat de gemiddelde vrouwelijke millennial – zo een met minder dan een miljoen followers maar een minstens zo uitpuilende kledingkast – tussen de 13 en 29 jaar oud heus wel voor een H&M’ etje haar bed uit komt.
Mits dit is gecombineerd met een prijzig item van Urban Outfitters en clutch van modehuizen als Chloe of Channel. Afgemaakt met make-up van kwaliteitsmerken als MAC en Sephora, kleden jongeren van nu zich het liefst in een combinatie van high-street fashion en couture waar menig filmster zich niet voor zou schamen.
Dit zijn de tien merken waar we onze salarissen maar wat graag besteden, aldus Teen Vogue.
Waarom? MAC make-up staat bekend om felgekleurde tinten en dramatische cosmetica. Het is ontzettend populair onder jonge vrouwen. Het merk werkt samen met bekende celebrities, zoals Rihanna, Lorde en Ariana Grande.
Nike is de grootste kledingretailer van de Verenigde Staten. Door continu te innoveren, met name op het gebied van technologie, is het de concurrentie slimmer af. Recent heeft het merk de vrouwensector aangesproken met meer gerichte advertenties.
Pink is Victoria’s tienerlijn: een stuk minder sexy dan de ‘echte’ Victoria Secret lingerie, maar minstens zo populair. De activewear lijn is ook zeer populair.
Over de top en hyperseksueel, zo wordt het merk met haar spraakmakende ‘Angels’ (modellen)en zeer lucratieve modeshows genoemd. Het imago maakt wel dat het flink lingerie verkoopt, net zoals nachtkleding en sportoutfits.
Dit merk staat bekend om de snelheid waarmee het catwalk outfits vertaalt naar meer draagbare, low-budget varianten. Vrouwen met een budget kunnen op die manier ook salonfähig voor de dag komen, zonder droog brood te eten (of na te denken over de omstandigheden waarin de kleding wordt gemaakt).
Dit make-up merk is verkrijgbaar bij Sephora en op de websites van beide bedrijven. De populariteit van de mooimaakspullen is deels te wijten aan het gebruik onder beauty bloggers. De HD foundation heeft de status van een heilige graal.
De Zweedse modegigant blijft een topper en zweeft in Amerika op ongeveer dezelfde hoogte als Forever 21. Naast catwalkachtige kleding, verkoopt het merk items met een meer ‘high fashion’ signatuur door samenwerkingen aan te gaan met modehuizen zoals Balmain.
De poll onder ‘fashion forward girls’ en hun voorkeuren naar modemerken, schreeuwt een ding: we zijn een aardig veeleisende generatie. Maar wel een met een gave om te combineren. Klassiekers als Converse-gympen gaan moeiteloos samen met Prada en een Zara-shirt vloekt niet boven een paar Manolo Blahniks.
Bekijk voor de volledige top 50 van populaire modemerken dit artikel van Business Insider.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.