Deze 50 modemerken zijn momenteel het meest populair onder jongeren - Vance

Nu aan het lezen

Deze 50 modemerken zijn momenteel het meest populair onder jongeren

Deze 50 modemerken zijn momenteel het meest populair onder jongeren

Als het iets is waar ik me elke dag over verbaas, is het de enorme kledingcollectie die menig it-girl en boy bezit. Merktas in de hand op de zoveelste selfie terwijl hun miljoenen followers getuige zijn van wederom een vers paar 13 centimeter hakken onder een trendbroek. Of rok. Of maxi-broekrokjas.

Want man, wat moet het veel geld en tijd kosten om dagelijks te besluiten of een skinny echt niet meer kan, flared jeans inmiddels over hun top heen zijn en of de culotte vrouwelijke vormen recht doet.

pexels-photo-26549-large

Mix-match

Uit een peiling door Goldman Sachs en de Amerikaanse Teen Vogue blijkt dat de gemiddelde vrouwelijke millennial – zo een met minder dan een miljoen followers maar een minstens zo uitpuilende kledingkast – tussen de 13 en 29 jaar oud heus wel voor een H&M’ etje haar bed uit komt.

Mits dit is gecombineerd met een prijzig item van Urban Outfitters en clutch van modehuizen als Chloe of Channel. Afgemaakt met make-up van kwaliteitsmerken als MAC en Sephora, kleden jongeren van nu zich het liefst in een combinatie van high-street fashion en couture waar menig filmster zich niet voor zou schamen.

Dit zijn de tien merken waar we onze salarissen maar wat graag besteden, aldus Teen Vogue.

1. MAC

mac-cosmetic-mac-beauty-2000-66100

Waarom? MAC make-up staat bekend om felgekleurde tinten en dramatische cosmetica. Het is ontzettend populair onder jonge vrouwen. Het merk werkt samen met bekende celebrities, zoals Rihanna, Lorde en Ariana Grande.

2. NIKE

Nike is de grootste kledingretailer van de Verenigde Staten. Door continu te innoveren, met name op het gebied van technologie, is het de concurrentie slimmer af. Recent heeft het merk de vrouwensector aangesproken met meer gerichte advertenties.

Schermafbeelding 2016-06-13 om 14.20.22

3. Free People

Free People is Urban Outfitter’s hippie zustermerk. Door targeting en goede merkpositionering is dit het merk voor vrije, jonge vrouwen die reizen, muziek maken of op een andere manier zich voelen verbonden met het imago van festivalproof kleding.

free-people-festival-lookbook

4. Sephora

Het ultieme make-up imperium, aldus Teen Vogue. Je vindt hier zowel make-up als gezichtsverzorging en haarproducten. Een extra bonus is het puntensysteem – shop vaak genoeg, dan maak je kans op gratis producten.

sephora_nail

5. Pink Victoria’s Secret

Pink is Victoria’s tienerlijn: een stuk minder sexy dan de ‘echte’ Victoria Secret lingerie, maar minstens zo populair. De activewear lijn is ook zeer populair.

pink-victorias-secret-lookbook

6. Urban Decay

Urban Decay is een premium cosmetica bedrijf, bekend om extreme stijlen, felle lipsticks, heftige wimpers en smoky eyes. Meer recent is het bedrijf een samenwerking aangegaan met Gwen Stefani.
13087397_1533336890309104_420261904833949960_n-1

7. Victoria’s Secret

Over de top en hyperseksueel, zo wordt het merk met haar spraakmakende ‘Angels’  (modellen)en zeer lucratieve modeshows genoemd. Het imago maakt wel dat het flink lingerie verkoopt, net zoals nachtkleding en sportoutfits.

10-things-to-know-victoria-secret-fashion-show-2015-06

8. Forever 21

Dit merk staat bekend om de snelheid waarmee het catwalk outfits vertaalt naar meer draagbare, low-budget varianten. Vrouwen met een budget kunnen op die manier ook salonfähig voor de dag komen, zonder droog brood te eten (of na te denken over de omstandigheden waarin de kleding wordt gemaakt).

Lookbook5_1474

9. Make Up For Ever

Dit make-up merk is verkrijgbaar bij Sephora en op de websites van beide bedrijven. De populariteit van de mooimaakspullen is deels te wijten aan het gebruik onder beauty bloggers. De HD foundation heeft de status van een heilige graal.

make-up-for-ever

10. H&M

De Zweedse modegigant blijft een topper en zweeft in Amerika op ongeveer dezelfde hoogte als Forever 21. Naast catwalkachtige kleding, verkoopt het merk items met een meer ‘high fashion’ signatuur door samenwerkingen aan te gaan met modehuizen zoals Balmain.

13419251_1038863379513217_842198966253882150_n

11. Urban Outfitters

12. Steve Madden

13. Converse

14. NARS

15. Topshop

16. Marc Jacobs

17. Cartier

18. eos

19. Kate Spade

20. Ulta

21. Rag & Bone

22. Louis Vuitton

23. Target

24. Maybelline

25. Sam Edelmann

De poll onder ‘fashion forward girls’ en hun voorkeuren naar modemerken, schreeuwt een ding: we zijn een aardig veeleisende generatie. Maar wel een met een gave om te combineren. Klassiekers als Converse-gympen gaan moeiteloos samen met Prada en een Zara-shirt vloekt niet boven een paar Manolo Blahniks.

Bekijk voor de volledige top 50 van populaire modemerken dit artikel van Business Insider.

Freelance journalist Nina (23) schrijft over generatieperikelen, balans en ondernemingsdrift in de hoop herkenning te bieden (en er zelf iets van op te steken).

Meld je aan voor de nieuwsbrief.