Nu aan het lezen
Vier beroemdheden verschenen afgelopen maand in Google en Adweek’s YouTube Ads Leaderboard: sports celebrities Michael Phelps en Christiano Ronaldo, de onverzadigbare Cookie Monster en, misschien nog wel het meest verrassend, rapper Lil Wayne. Maar geen van de heren presteerde “Like a Girl”, die op nummer 1 binnenkwam.
P&G’s Always belandde bovenaan in de meest bekeken lijst van YouTube ads, met 18,1 miljoen views voor hun video over gender problemen in de standaard set met emoji’s. Cookie Monster, Michaels Phelps, Christiano Ronaldo en Lil Wayne haalden de derde, vierde, zesde en zevende plaats in advertenties van Samsung, Apple, Under Armour en ROC Live Life Loud.
Een verrassende nummer 2 was Android app ontwikkelaar DU Group met hun creatieve ad over Earth Hour. Verder in het lijstje staan Walt Disney World, Barbie, McDonald’s China en een politieke anti-Trump spot van PAC.
Bekijk hieronder de top 10 ads, op een rijtje gezet door Adweek.
2,0 miljoen keer bekeken
2,1 miljoen keer bekeken
3,2 miljoen keer bekeken
4,0 miljoen keer bekeken
4,8 miljoen keer bekeken
4,8 miljoen keer bekeken
8,1 miljoen keer bekeken
8,6 miljoen keer bekeken
9,8 miljoen keer bekeken
18.1 miljoen keer bekeken
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.