Oprah trakteert ons op eigen comfort foodlijn - Vance

Nu aan het lezen

Oprah trakteert ons op eigen comfort foodlijn

Oprah trakteert ons op eigen comfort foodlijn

Oprah vulde jarenlang de woonkamer van menig wereldburger. Met haar brede lach, kritische blik en gedurfde vragen wist zij menig wereldster te paaien om eens op haar bank te komen zitten.

Toen de tv-host in 2011 stopte met haar talkshow leek de wereld even in rouw. Gelukkig kwam daar snel een einde aan met haar eigen tv-kanaal genaamd OWN. Dit bleek niet genoeg voor deze ondernemende tante toen zij aan een waar foodie avontuur begon. Naast haar eigen kookboek lanceert Oprah nu zelfs een voedsellijn.

O, dat is lekker

De ondernemende Oprah Winfrey verschijnt vanaf nu niet in de woonkamers, maar in de keukens van menige Amerikaan. In haar tv-show sprak zij vaak over diëten, aankomen en afvallen en de kennis die zijn opdeed brengt zij nu in de praktijk uit. Oprah lanceert namelijk in samenwerking met Kraft Heinz een eigen voedsellijn. De lijn O, That’s Good – ja echt – biedt vooral gezonde maar lekkere gerechten aan zoals soepen en bijgerechten.

Zoals wij van Oprah gewend zijn, is de lijn betaalbaar en toegankelijk voor iedereen. De foodie geeft met O, That’s Good comfort foods een gezonde twist van groente. Een drie-kazen-pasta? Romige tomatensoep? Door gebruik te maken van de zogenoemde “butternut squash” (muskaatpompoen) weet Oprah al deze gerechten om te toveren in gezondere varianten.

Gezonde leefstijl

We smullen nu al van deze heerlijke gerechten, die perfect zijn als je net door een regenbui hebt gefietst en toe bent aan iets warms. Met de voedsellijn laat de tv-presentatrice zien dat ze veel heeft geleerd van haar eigen ervaringen en een ware passie voor eten heeft.

Na een eigen kookboek gericht op gezonde gerechten en een samenwerking met Weight Watchers, heeft Oprah een compleet nieuwe leefstijl. Met haar voedsellijn deelt zij haar opgedane kennis en laat zij zijn dat gezond eten veel meer is dan een bord vol sla en tomaatjes. De gerechten kosten vaak maar 5 dollar en worden in het vriesvak van Amerikaanse supermarkten aangeboden. Zoals je misschien al verwacht: een deel van de opbrengsten gaat naar twee goede doelen.

Content producer voor Vance, Dutchcowgirls en Numrush. Ze schrijft met een kritische blik over technologie en kunst en hoopt zo haar steentje bij te dragen aan de maatschappij.

Meld je aan voor de nieuwsbrief.