Nu aan het lezen
Facebook is tegenwoordig veel meer dan het sociale medium alleen. Het bedrijf is bijvoorbeeld ook de eigenaar van Instagram en WhatsApp, waar het dan ook graag geld aan verdiend. En geld verdienen, dat doet Facebook met advertenties. Op WhatsApp zijn die er nog niet, maar mogelijk duurt dat niet lang meer. Ze zouden volgend jaar namelijk wel verschijnen.
Tijdens een besloten evenement in Rotterdam zou Facebook getoond hebben hoe advertenties in WhatsApp eruit moeten gaan zien, schrijft Tweakers. En die advertenties zouden volgend jaar al actief moeten worden.
De Belgische Olivier Ponteville was bij het evenement en deelde de informatie die Facebook daar vertelde op Twitter. Volgens Ponteville komen er fullscreen-advertenties in het statusgedeelte, dat in 2017 in de app geïntroduceerd werd. Het status-deel van de app bestaat uit Stories, die we ook van Instagram en Snapchat kennen.
WhatsApp will bring Stories Ads in its status product in 2020. #FMS19 pic.twitter.com/OI3TWMmfKj
— Olivier Ponteville (@Olivier_Ptv) May 21, 2019
Daarnaast moeten bedrijven de optie krijgen om zelf pagina’s aan te maken binnen WhatsApp voor hun eigen producten en diensten. Wil je een complete catalogus met producten als bedrijf? Ook dat moet mogelijk worden.
Ook komt er een verdere integratie tussen WhatsApp en de andere platformen van Facebook als het om advertenties gaat. Bedrijven en adverteerders moeten namelijk de mogelijkheid krijgen om een WhatsApp-knop onder advertenties te plaatsen. Gebruikers moeten op die manier naar aanleiding van een advertentie op Instagram en Facebook contact kunnen opnemen met bedrijven via de chat-app.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.