Nu aan het lezen
Of je maakt een knip in je filmpje met de hoop dat niemand het ziet, of je maakt een knip in je filmpje als je wil dat iedereen het ziet. Dit laatste is het geval bij een aantal YouTubers. Met deze brutal cut willen ze een belangrijke boodschap meegeven.
In Kenya worden nog steeds veel meisjes besneden. In sommige gevallen is de verminking zo erg, dat het meisje overlijdt. ActionAid wil dat dit stopt en heeft daarom een campagne opgezet. Met de campagne Brutal Cut willen ze mensen bewust maken van de gevolgen van besnijdenis bij meisjes en geld inzamelen voor huizen waar meisjes die weglopen voordat ze besneden worden, veilig kunnen wonen, meldt Mashable.
In de video’s van vloggers op YouTube wordt dan ook een brutal cut gemaakt. Je denkt rustig te kijken naar een video, maar plotseling zie je de advertentie van ActionAid. Je ziet een 10 seconden durende boodschap van een Keniaans meisje dat zelf besneden is. De Britse fitness-vlogger Scola Dondo plaatste de boodschap in haar video (4:56).
Ook roept ActionAid andere mensen op om deze brutal cut via een online tool in hun foto’s en video’s te maken. Hiermee willen ze meer aandacht voor het probleem creëren.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.