Nu aan het lezen
De hele hippe hamburger hype ten spijt: mijn lievelingsburger komt van McDonald’s. Een klef bolletje, schamper belegd met één plakje pickle stal mijn hart vanaf het moment dat ik ‘honger’ kon zeggen. Allicht stonden mijn ouders mij niet toe op den driewieler langs de McDrive te rollen, maar de liefde was al vroeg ontspruit.
Toen de hele ‘clean eating’ trend inzette, voelde ik me lichtelijk beschaamd. Vette hamburgers en Franse frietjes waar het zout als ijsspikkeltjes op neerdaalde, was not done. Het weerhield mij niet niet af en toe in een hoekje te kruipen met burger in mijn knuisten, maar een echt plezier was de hele customer journey (weg anonimiteit!) niet.
Het is daarom werkelijk héél goed nieuws dat McDonald’s heeft besloten in te haken op de thuisbezorgingstrend. Vanaf komende zomer kan je je eten gebracht krijgen. Woon je in Lutjebroek dan is het nog even geduld hebben, we fastfoodketen begint in onze hoofdstad en rolt vanuit daar – bij succes – uit naar andere grote steden, schrijft het AD vandaag.
Inmiddels doen in Florida al 200 filialen mee met de bezorgdienst. Komende maand staan Groot-Brittannië en dus Nederland op de lijst.
Wij voorzien geen hobbels voor de fietsende bezorgers die als ware reddende engeltjes op een brakke dag onze huizen of kantoren bezoeken. Eerder startte een lokaal bedrijf al met de bezorging van Franse frietjes en McTasty’s maar dat kon niet op diep respect van McDonald’s rekenen. De reden: McDonald’s kon naar eigen zeggen tot nu toe het goed bezorgen van producten niet garanderen. Het zou een ‘negatieve impact hebben op de kwaliteit, zei het bedrijf in 2015 tegen Het Parool. ‘Het bezorgen van producten heeft naar onze overtuiging een negatieve impact op de kwaliteit. Daarom hebben wij zelf op dit moment geen bezorgdienst.’
Leve de technologie, want hoe ze het hebben gefixt: ik heb geen idee. Maar de belofte is dat we nu thuis kunnen genieten van frietjes, die heerlijke saus en dat alles in volledige anonimiteit.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.