McDonald's komt met een eetbare frietvork: de Frork

Nu aan het lezen

McDonald’s komt met eetbare frietvork, want: Waarom ook niet

McDonald’s komt met eetbare frietvork, want: Waarom ook niet

Je hebt van die dagen dat je al bij het ochtendgloren weet: dit wordt een druilerige dag. Zo één waarbij je vol afgunst denkt aan sommige schoolkinderen die nu dreinend door hun ouders naar de dichtstbijzijnde bioscoop worden gesleurd en niet de hele dag dingen ‘moeten’ doen.

Maar dan is er iets dat je wakker schudt. Iets waarvoor je niet nog een keer naar de koffieautomaat hoeft. Iets waardoor je leven voorgoed anders zal zijn. Ik heb het over de laatste uitvinding uit handen van McDonalds, een hippe-fitgirl kraam hier om de hoek.

De Frork

Oké, de Amerikaanse fastfoodketen dus. Die heeft ons leven een stukje makkelijker én leuker gemaakt met de introductie van de Frork: een mengsel van een Frans frietje en een vork waarbij McDonald’s onze manier van snel en not so healthy eating voorgoed zal veranderen.

In onderstaande over de top American commercial, maken we kennis met het nieuwigheidje dat voor ons alleen geld als extra excuus om altijd frietjes bij je burger te bestellen.

Geen grap

Als je even de moeite hebt genomen bovenstaand filmpje te kijken – en dat heb je als diehard snack fan – denk je misschien dat de frork van McDonalds misschien niet zo serieus is als we denken. Nonsens: de promo mag dan wel overkomen als ‘te goed om waar te zijn’ maar voor de fastfoodketen is het menens.

Goed, de Frork is eigenlijk bedoeld om hun nieuwe broodjes te promoten die ook in het filmpje voorbijkomen (nog steeds niet te consumeren als je op je lijn let). Hoewel het wordt gepresenteerd als een vervanger van je echte mes of vorm (wie eet er nu een hamburger hiermee?) zien wij het meer als mooie aanvulling.

De frork lost namelijk het ‘probleem’ op dat we allemaal kennen: topping-dropping. Je eet je burgertje zo enthousiasme dat je gezicht er haast in verdwijnt, en aan de andere kant van je sandwich pleurt de saus eruit. Not. Good. Neem dan de Frork, een handzame manier om je eetbare zooi netjes op te peuzelen.

 

Reacties

Het is overbodig te zeggen dat mensen loco gaan op het nieuws, dat misschien wel het beste is dat we sinds lange tijd hebben gehoord. Ik bedoel: klimaatverandering? Eet een frietje! Terreurdreiging en slecht nieuws? EET dat frietje! Behoefte aan vakantie? Zwelg jezelf in frietjes!

Op dit moment zijn de frorks – ergonomisch design, buigzaam, kek rood kleurtje – alleen in een paar McDonald’s-vestigingen in de VS te krijgen. We geloven echter in de kracht van media, en dan met name social media. En waarom zou McDonalds geen gehoor willen geven aan klanten? Vooral als het nu al beter lijkt aan te slaan dan de McOntbijtjes waar werkelijk geen haan naar kraait.

Freelance journalist Nina (23) schrijft over generatieperikelen, balans en ondernemingsdrift in de hoop herkenning te bieden (en er zelf iets van op te steken).

Meld je aan voor de nieuwsbrief.