Nu aan het lezen
De bekende speelgoedketen Toys R Us is gestopt met het categoriseren van speelgoed onder ‘jongens’ en ‘meisjes’ op hun website – na druk van campagnevoerders om het meer gender-neutraal aan te pakken.
Na twee jaar sinds de vergadering met de campagnegroep ‘Let Toys Be Toys’, werd de site zo veranderd dat klanten voortaan zoeken op leeftijdsgroep, merk of soort speelgoed, in plaats van op geslacht. Dit maakt het bedrijf geheel gender-neutraal, zowel in de winkels als online. Er werd namelijk veel geklaagd over het categoriseren van speelgoed op geslacht – dit weerhoudt meisjes van spelen met wetenschappelijk speelgoed en bouwpakketten en geeft jongens het gevoel dat ze niet met poppen kunnen spelen.
In 2013 ging Toys R Us akkoord om hun marketing meer inclusief te maken en te stoppen met categorieën in geslacht. Nu is de laatste stap genomen door deze verandering ook online door te voeren.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.