'Final Fantasy' karakter volgend jaar nieuwe gezicht van Louis Vuitton - Vance

Nu aan het lezen

‘Final Fantasy’ karakter volgend jaar nieuwe gezicht van Louis Vuitton

‘Final Fantasy’ karakter volgend jaar nieuwe gezicht van Louis Vuitton

De afgelopen jaren sierden gezichten van Angelina Jolie, Michelle Williams en Uma Thurman de campagnes van het bekende modemerk Louis Vuitton. Het merk ziet echter een nieuw jaar als dé perfecte kans voor een volledig andere aanpak: komend jaar is ‘Final Fantasy’ game-personage Lightning het gezicht van de lente-zomer campagne 2016.

https://www.instagram.com/p/_1j_dEq4eK/

2016 kan nu al niet geekier worden. Het nieuwe gezicht Lightning is een personage in de Final Fantasy XIII serie en komt komend jaar tevoorschijn in de ‘Serie 4’ collectie van Louis Vuitton. De collectie werd gecreëerd in samenwerking met game uitgeverij Square Enix en de ontwerper van het bekende spelkarakter, Tetsuya Nomura.

Fashion heeft altijd al een belangrijke rol gespeeld bij het ontwerp-proces van Nomura, waarbij elke kledingstijl een reflectie vormt van de persoonlijkheid van een spelkarakter. In de meest recente spellen van Final Fantasy kan een karakter zelfs van outfit verwisselen, wat vervolgens verandert wat een karakter kan doen in het spel.

Dit is niet de eerste keer dat Lightning een rol speelt in een modecampagne: zij liet in 2012 al even haar gezicht zien toen Prada karakters van Square Enix gebruikte om de lente-collectie te presenteren.

prada square enix louis vuitton

Final Fantasy is een Fantasy/Science Fiction genre game waarbij spelers verschillende rollen kunnen spelen. Het eerste spel werd gepubliceerd in 1987 en is nu, met 110 miljoen verkochte spellen, het meest-verkochte spel van Square Enix. Lightning is in de meest recente spellen de hoofdrolspeelster en verteller, in de spellen fungeert zij als medicus of commandant.

Content producer voor Vance, Dutchcowgirls en Numrush. Ze schrijft met een kritische blik over technologie en kunst en hoopt zo haar steentje bij te dragen aan de maatschappij.

Meld je aan voor de nieuwsbrief.