Netflix test een Instagram-achtige feed voor zijn mobiele app

Nu aan het lezen

Netflix test een Instagram-achtige feed voor zijn mobiele app

Netflix test een Instagram-achtige feed voor zijn mobiele app

Het is niet ongewoon dat bedrijven bepaalde functies en diensten van elkaar afkijken. Ook Netflix doet dat nu: het test namelijk een nieuwe feed in zijn mobiele app die wat weg heeft van Instagram. In de feed verschijnen trailers, foto’s en notificaties over aankomende shows, meldt Variety.

De nieuwe feed heet Extras en wordt nu getest onder een deel van het publiek van Netflix. Met de feed moet je nog meer verbonden worden met de titels die je leuk vindt en moet je nieuwe content kunnen ontdekken, stelt een woordvoerder van het bedrijf. “Dit soort tests variëren over het algemeen tijdsduur en regio, en wordt mogelijk niet permanent.”

Extras

Mensen die in de testgroep zitten, kunnen Extras bereiken via een aparte knop. De feed vervangt dan ook niets van de andere elementen van de app. De mobiele app kun je dus gewoon blijven gebruiken zoals altijd, maar komt nu met een extra onderdeel.

Video’s in de feed worden automatisch afgespeeld, maar dan zonder geluid. Daarnaast kun je horizontaal door fotogalerijen scrollen. Die foto’s zijn echter niet in andere delen van de app beschikbaar. Daarnaast legt Extras de nadruk op het delen van aanbevelingen met anderen via apps van derde partijen. Ook kun je titels toevoegen aan je lijst.

Zoals gezegd is het alleen een test en is het lang niet zeker of de functie uiteindelijk voor iedereen beschikbaar wordt.

Eveline is 29 jaar, woont in Utrecht en schrijft voor Vance over technologie. Daarnaast is ze een wandelende IMDB en groot fan van Harry Potter, Doctor Who en Star Wars.

Meld je aan voor de nieuwsbrief.