Nike scoort weer met body positivity campagne op social media - Vance

Nu aan het lezen

Nike scoort weer met body positivity campagne op social media

Nike scoort weer met body positivity campagne op social media

Vorige week zagen we Serena Williams in de campagne van Nike. Het statement van die campagne was dat elke vrouw kan doen wat zij wil. Nu komt Nike terug met een nieuwe, krachtige body positivity campagne. In de video zien we Honeybeez, een groep danseressen met een maatje meer. “Our motto is be bold, be beautiful, be you”, zeggen de dames in de video.

In deze video willen de vrouwen niet alleen hun plezier voor dansen overbrengen, maar ze brengen ook de boodschap over dat vrouwen van zichzelf mogen houden. Met een maatje meer of minder.

De vrouwen begonnen met dansen op de middelbare school, maar inmiddels stelen zij op professioneel niveau de show met hun dansmoves.

Ongezond

In deze video vertellen de dames ook dat ze niet ongezond zijn omdat ze plus-size zijn. Ze trainen veel, zweten veel en doen dit met plezier. “We moeten in shape zijn om te kunnen doen wat we doen”, vertelt een van de vrouwen. “En geloof het of niet, maar we zijn alle vier gezond.”

Avalon (28) schrijft over het klimaat, ondernemen en alles over de nieuwste films en series (om deze vervolgens zelf te gaan bingen).

Meld je aan voor de nieuwsbrief.