Nu aan het lezen
Eyetracking, het is een booming business op gebied van technologie. Zonder dat wij het door hebben wordt regelmatig ons gedrag op het internet gemeten. Onderzoekers en bedrijven kijken niet alleen waar wij naartoe scrollen met onze cursor, maar ook waar wij naar kijken op een webpagina.
Tech-gigant Apple laat nu weten dat zij een Duits bedrijf overnemen genaamd SensoMotoric Instruments (SMI). Dit bedrijf specialiseert zich op eyetracking gebied en heeft een speciale bril ontwikkeld waarbij constant de oogbewegingen van de houder worden gemeten.
De eyetracking bril kan voor veel doeleinden gebruikt worden. Er gekeken naar het focus punt van de houder, wat weer handig is op gebied van sport. Trainingen kunnen hierdoor geanalyseerd worden vanuit het perspectief van de sporter en zo ook doelgericht worden aangepast.
De technologie wordt ook gebruikt voor virtual reality brillen zoals de Oculus Rift. Met de speciale bril wordt er gekeken naar de blik van de drager en hoe de technologie bewegingsziekte kan voorkomen. Uiteindelijk zijn de mogelijkheden oneindig met de augmented reality technologie. Ook marktonderzoek, klinisch onderzoek en de psychologie kan van de eyetracking bril profiteren.
De bril ziet er nog niet super hip uit, maar als we kijken naar de ontwerpen van Apple producten zal daar zeker verandering in komen.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.