Nu aan het lezen
Gap inc. heeft aangekondigd dat het bedrijf plannen heeft om zijn P.A.C.E.-programma (Personal Advancement & Career Enhancement) uit te breiden. Het doel is om een miljoen vrouwen te bereiken voor 2020, maakt Racked bekend.
Het programma is gestart in 2007 om de vrouwelijke kledingverwerkers van het bedrijf verschillende workshops voor levensvaardigheden te bieden rondom bijvoorbeeld communicatievaardigheden, financieel geletterdheid, tijdindeling en stressmanagement.
“Van Phnom Penh tot Pittsburgh delen vrouwen de ambitie om vooruit te gaan. Wat de meesten missen is een kans, voornamelijk bereikbaarheid tot een opleiding,” vertelt Art Peck, de directeur van Gap. “Wij weten dat met de juiste kansen, vrouw kunnen krachtige pionnen worden die verandering in hun families en hun gemeenschap brengen.”
Het P.A.C.E.-programma betrekt ook complete gemeenschappen waar hun vrouwelijke kledingverwerkers wonen. Het curriculum is ook toepasbaar in andere bedrijven buiten Gap. Daarnaast geeft het programma ‘vrouwelijk leiderschap’-lessen aan jonge meisjes tussen de 13 en 18 jaar.
Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.