KFC maakt zijn slogan waar met deze bizarre nagellak

Nu aan het lezen

KFC maakt zijn slogan waar met deze bizarre nagellak

KFC maakt zijn slogan waar met deze bizarre nagellak

De slogan Fingerlickin’ Good is nog nooit zo letterlijk genomen: Kentucky Fried Chicken (KFC), de producent van de iconische bakken gefrituurde kip, is ook producent van cosmetica. Eetbare, welteverstaan.

Kip

Vrouwen – of mannen – die maar geen genoeg kunnen krijgen van een stukje vlees, smeren het vanaf vandaag gewoon op hun nagels. Ik las het nieuws vanochtend en dacht in eerste instantie dat het om een grap ging. Steeds meer bronnen bevestigen het nieuwtje, en daarmee volgt ook een storm van verbazing. Want eetbare nagellak is één ding, maar met de smaak van kip?


De thuismarkt van het bedrijf is dan ook niet de doelgroep. KFC fans in Hong Kong kunnen de twee ‘smaken’ testen, voordat het in productie gaat, te kiezen uit ‘Original Fried Chicken’ en ‘Hot & Spicy’

Net zoals kip eten uit een emmer niet moeilijk is, is je nagels lakken in een kek oranje kleurtje met kip-aroma geen drempel hoger. Consumenten lakken en drogen zoals ze dat bij normale nagellak zouden doen, en likken dan – opnieuw en opnieuw, schreef KFC in een statement met een toon van culinaire schunnigheid.

fingerlicking

Zoals is te zien in de lanceringsclip, komt de eetbare nagellak in twee smaken en kleuren. De hot & spicy variant heeft een – toegegeven, mooie – oranje kleur en glossy coating, terwijl ‘Original’ oogt als kippenvlees – voor een geraffineerde bouillon look deze zomermaanden, zullen we maar zeggen.

Freelance journalist Nina (23) schrijft over generatieperikelen, balans en ondernemingsdrift in de hoop herkenning te bieden (en er zelf iets van op te steken).

Meld je aan voor de nieuwsbrief.